Kapten tutvustab
kõikidel pardal viibijatele pääste- ja ohutusvarustuse paigutust ja kasutamist
ning selgitab mereohutuse eeskirju ning ohutusnõudeid.
Pardal on kõikidele päästevestid, mis asuvad salongi laua otsas oleva pikliku dumba sees:
Kõikides kajutites on tulekustutid, mis asuvad laua all kapis:
Kajuti laua sahtlis asub evakuatsiooni juhend:
Tutvustame päästevestide kasutamist, turvarakmete kinnitamist laeva külge, päästeparve avamist, avarii raadiomajaka EPIRB käivitamist jne.
“Mees-üle-parda”
olukorrad on ülimalt ohtlikud lõpevad väga paljudel juhtudel inimelu kaotusega.
Tähtis on sellisteks olukordadeks valmis olla – teada, kuidas meeskonnana
käituda, et inimest veest kätte saada.
Teeme reisi alguses kindlasti õppuse ja arupidamise sellel teemal, et olla parimal viisil olukorraks valmis. Kena ja merepääste pildiraamat on tehtud kaluritele, aga purjetajatel on samuti väga kasulik see läbi vaadata: “Mereõnnetuste vältimine”.
Mereside kasutamine avarii korral või lihtsalt sidepidamiseks eeldab eeldab koolituse läbimist ja ROC tunnistuse omamist (Restricted Operator’s Certificate (GMDSS). Võtke kaasa, kui selline on olemas. Ilma ROC tunnistuseta mereraadiojaama kasutaja võib eetrisse minna vaid tõsise hädaohu korral. Tõsine hädaoht tähendab ohtu pardal olijate (tegelikult ka üle parda kukkunute) elule või tervisele. Selleks räägime laevas üle, kuidas eetris teistest aru saadaja kuidas ennast väljendada.
Väga paljudele küsimustele saavad õpihimulised meremehed vastuse konspektist: “Väikelaevajuhi koolitusmaterjal”